15 ważnych rzeczy do rozważenia przed otwarciem własnego sklepu internetowego.

Jeśli to czytasz, prawdopodobnie rozważasz otwarcie własnego sklepu internetowego. I to jest świetny pomysł! Handel elektroniczny kwitnie i nigdy nie było lepszego czasu, aby zacząć.

Zanim zaczniesz zakładać swój sklep, musisz wziąć pod uwagę kilka rzeczy. W tym artykule omówimy 15 ważnych czynników, które należy wziąć pod uwagę przed otwarciem własnego sklepu internetowego. Zanim skończysz czytać, będziesz miał znacznie lepsze wyobrażenie o tym, czy otwarcie sklepu internetowego jest dla Ciebie odpowiednie – a jeśli tak, będziesz wiedział, jaka jest najlepsza platforma i jak zacząć.

1. Zastanów się, co zamierzasz sprzedawać.

Pierwszym krokiem do otwarcia odnoszącego sukcesy sklepu internetowego jest zdefiniowanie swojej niszy. Jakiego rodzaju produkty chcesz sprzedawać? Kto jest waszym odbiorcą docelowym? Gdy znasz odpowiedzi na te pytania, możesz zacząć budować wokół nich swój sklep lub zlecić jego budową naszej profesjonalnej agencji marketingowej.

2. Wybierz odpowiednią platformę.

Istnieje wiele różnych platform e-Commerce i ważne jest, aby znaleźć taką, która jest niezawodna i łatwa w użyciu. Przed jej wyborem weź pod uwagę wiele czynników takich jak:

  • Koszta wdrożenia
  • Koszta obsługi 
  • Możliwości rozwoju

Nasza Agencja marketingowa specjalizuje się w budowie dedykowanych sklepów internetowych na platformie wordpress z woocommerce oto kilka korzyści idących za wdrożeniem własnego sklepu internetowego, a nie korzystaniu z platform które kuszą niskimi kosztami założenia lub aplikacją całkowicie dedykowanym.

  • Brak opłat od transakcji 
  • Brak limitów dotyczących ilości produktów 
  • Niskie koszta utrzymania
  • Nieograniczone możliwości rozwoju
  • Sklep na własność
  • Gwarancja funkcjonalności 

3. Zbuduj świetną stronę internetową.

Internet jest niezbędnym narzędziem dla firm każdej wielkości. Świetna pod względem wizualnym i funkcyjnym strona internetowa na pewno pomoże Ci dotrzeć do nowych klientów, profesjonalnie zaprezentować swoje produkty lub usługi oraz zbudować markę. Przy tak wielu firmach walczących o uwagę online, jak możesz się upewnić, że Twoja witryna wyróżnia się z tłumu?

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zbudować świetną stronę internetową:

  • Nie komplikuj. Przejrzysta, łatwa w nawigacji witryna internetowa z większym prawdopodobieństwem przyciągnie odwiedzających niż zaśmiecona, zagmatwana witryna.
  • Spraw, by był responsywny. Responsywna strona internetowa dopasuje się do każdego rozmiaru ekranu, dzięki czemu można ją przeglądać na komputerze stacjonarnym, laptopie, tablecie lub smartfonie.
  • Używaj obrazów wysokiej jakości. Profesjonalne zdjęcia i filmy mogą wywrzeć duży wpływ i pomóc odwiedzającym połączyć się z Twoją marką.
  • Pisz przekonujące treści. Twoja witryna powinna być pełna

4. Znajdź dobrego hosta internetowego.

Rozpoczęcie budowy własnej strony internetowej rozpoczyna się od zalecenia zdobycia domeny i hostingu. To dwa najważniejsze elementy każdej witryny. Domena jest tożsama z adresem (nazwą) strony, natomiast hosting stanowi przestrzeń serwerową, na której się ona znajduje. Mianem hostingu określa się jednak również usługę polegającą na udostępnianiu części przestrzeni serwera w celu publikacji strony w internecie.

Wybór hostingu jest o tyle ważny, że im bardziej wydajny będzie tym lepiej nasza strona będzie się pozycjonować

Oto kilka rzeczy, o których należy również pamiętać, szukając hosta internetowego:

1. Jaką przepustowość zapewnia dostawca usług hostingowych?

2. Jaką przestrzeń dyskową oferuje nam dostawca usług hostingowych ?

3. Jakie są godziny obsługi klienta?

4. Na jakich dyskach działa serwer?

5. Czy możesz otrzymać zwrot pieniędzy, jeśli nie jesteś zadowolony z usługi?

Osobiście polecamy naszym klientom korzystanie z usług nazwy.pl (link do oferty) która spełnia wszystkie nasze rygorystyczne wymagania odnoście budowy sklepu internetowego.

KORZYSTAJĄC Z TEGO KODU:  cg39-3239-7328 OTRZYMACIE 20% RABAT NA ICH USŁUGI!

Oczywiście dla naszych klientów zajmujemy się również, zakładaniem i konfiguracją odpowiedniego dla nich serwera.

5. Zdecyduj o swojej strategii wysyłkowej.

Decydując się na strategię wysyłki, należy wziąć pod uwagę wiele czynników. W zależności od celów biznesowych możesz skoncentrować się na szybkości, kosztach lub zrównoważonym rozwoju. Musisz także wziąć pod uwagę rodzaj wysyłanych produktów i kraje, do których wysyłasz.

6. Wybierz swojego procesora płatności.

Aplikacje do przetwarzania płatności pozwalają wdrożyć różne metody płatności w swojej firmie i zapewnić klientom większą wygodę.

Dostępne są różne rozwiązania do przetwarzania płatności, z których każda ma swoje własne cechy. Poniżej znajdują się powszechnie używane obecnie aplikacje i bramki do przetwarzania płatności:

PayPal – jedna z najczęściej używanych bramek płatniczych. PayPal pozwala na dokonywanie i otrzymywanie płatności z dowolnego miejsca na świecie.

Stripe – popularny wybór dla firm, które muszą akceptować płatności kartą kredytową. Stripe oferuje prosty, przyjazny dla użytkownika interfejs.

Square – kolejny popularny wybór dla firm, które muszą akceptować płatności kartami kredytowymi. Square oferuje wiele funkcji, w tym możliwość śledzenia sprzedaży i zapasów.

Apple Pay – idealne rozwiązanie dla firm, które korzystają z produktów Apple. Apple Pay pozwala na dokonywanie płatności za pomocą iPhone’a lub iPada.

Google Wallet – idealny dla firm, które korzystają z produktów Android. Google Wallet pozwala na dokonywanie płatności za pomocą telefonu lub tabletu z systemem Android zamiast karty kredytowej.

7. Ustaw swoje podatki.

Konfigurowanie podatków dla sklepu internetowego może być trudnym procesem. Podatki nie są jednorazowe. Musisz stale monitorować i aktualizować swoje ustawienia podatkowe, w zależności od tego, czy chcesz naliczać podatek od sprzedaży, czy nie, oraz jakiego rodzaju stawki podatkowe chcesz wziąć pod uwagę.

8. Chroń swój sklep za pomocą SSL.

Secure Socket Layer (SSL) to metoda bezpieczeństwa, która szyfruje dane wysyłane z Twojego sklepu. Uniemożliwia to potencjalnym hakerom przechwycenie i odczytanie Twoich danych, które mogą obejmować dane karty kredytowej, hasła lub inne poufne informacje.

Ponieważ certyfikaty SSL są wydawane przez urzędy certyfikacji (CA), istnieje wiele różnych typów. Ważne jest, aby wybrać taki, który będzie dla Ciebie najlepszy. Na przykład, jeśli akceptujesz płatności tylko przez PayPal, będziesz chciał użyć certyfikatu PayPal. Jeśli akceptujesz płatności kartami kredytowymi lub, potrzebujesz certyfikatu EV.

9. Starannie wybierz nazwę swojej domeny.

Wybór nazwy domeny to ważna decyzja, która będzie miała wpływ na Twój biznes przez wiele lat.

Nazwa domeny to adres internetowy Twojej witryny lub bloga. Jest to pierwsza rzecz, którą widzą ludzie, gdy szukają Cię w Internecie, i jest to kluczowy element budowania tożsamości Twojej marki.

Nazwy domen zwykle składają się z dwóch słów, przy czym pierwsze słowo to nazwa Twojej firmy, a drugie coś związanego z tym, czym się zajmujesz. Na przykład, jeśli reprezentujesz firmę prawniczą, Twoją nazwą domeny może być www.kancelaria-kowalski.pl

Tak jak w przypadku hostingu, osobiście polecamy naszym klientom korzystanie z usług nazwy.pl (link do oferty) która spełnia wszystkie nasze rygorystyczne wymagania odnoście budowy sklepu internetowego.

KORZYSTAJĄC Z TEGO KODU:  cg39-3239-7328 OTRZYMACIE 20% RABAT NA ICH USŁUGI!

10. Zrób świetne zdjęcia produktów.

Fotografia produktowa to złożony proces, który wymaga wielu umiejętności i cierpliwości. Ten dział marketingu internetowego wymaga również specyficznego sprzętu i oświetlenia. Fotografia produktowa jest istotną częścią marketingu cyfrowego. Może pomóc pokazać wartość i jakość produktu w najlepszym świetle, co sprawi, że konsumenci będą bardziej skłonni robić u Ciebie zakupy. Jeśli klient uważa, że Twój produkt jest wysokiej jakości, jest bardziej skłonny do zakupu od Ciebie. Jeśli klient widzi Twój produkt i wygląda on świetnie, czuje, że warto zainwestować, ponieważ spełni on jego oczekiwania! 

11. Pisz przekonujące opisy produktów.

Opisy produktów to nieodzowna część każdego biznesu. Muszą zawierać informacje i angażować, a także muszą być napisane w taki sposób, aby zmusić klientów do zakupu produktu.

Dobrze napisany opis produktu jest koniecznością dla każdej firmy, która chce sprzedawać swoje produkty online. To pierwsza rzecz, którą widzą potencjalni klienci, zanim zdecydują, czy chcą kupić akurat Twój produkt.

Ważne jest, aby firmy pisały własne opisy produktów, ponieważ jeśli nie wiesz o swoich produktach, jak możesz oczekiwać, że inni to zrobią? Opisy produktów powinny być napisane przez kogoś, kto ma dogłębną wiedzę na temat produktu i jego działania, aby stworzyć przekonującą historię na jego temat.

12. Stwórz blog dla swojego sklepu

Blog to internetowy dziennik zawierający artykuły. To świetne miejsce do publikowania swoich przemyśleń, pomysłów i treści. Może być wykorzystany jako narzędzie marketingowe dla Twojego sklepu, dostarczając klientom wartościowych treści. Blogi to świetny sposób na przyciągnięcie nowych odwiedzających, zwiększenie zaangażowania i poprawę rankingów SEO. Mogą również pomóc w generowaniu przychodów poprzez umieszczanie linków partnerskich lub reklam w Twojej witrynie.

Niektóre z najpopularniejszych platform blogowych to WordPress, Blogger, Tumblr i Medium. Powinieneś wybrać taki, który najlepiej odpowiada potrzebom odbiorców Twojego sklepu.

Blog powinien być regularnie aktualizowany o nowe posty dotyczące najnowszych produktów lub usług Twojego sklepu, nadchodzących wydarzeń lub innych istotnych informacji. Blog może być również wykorzystywany jako platforma do obsługi klienta poprzez odpowiadanie na zapytania klientów w sekcji komentarzy do postów.

13. Promuj swój sklep w mediach społecznościowych.

Media społecznościowe to potężne narzędzie do promocji Twojego sklepu. Może przyciągnąć nowych klientów, zwiększyć sprzedaż i stworzyć szum wokół marki.

Istnieje wiele sposobów promowania sklepu w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Instagram i nie tylko. Możesz użyć tych platform, aby dotrzeć do potencjalnych klientów i zaoferować im rabat lub ekskluzywne oferty. Możesz także udostępniać zdjęcia zza kulis swojego sklepu lub oferować prezenty na różnych platformach społecznościowych.

14. Przygotuj regulamin zakupów dla sklepu

Ważne jest, aby dla sklepu internetowego przygotować jasny i zwięzły regulamin zakupów. Obejmuje to: wysyłkę i obsługę, zwroty, wymiany, karty podarunkowe itp.

Jednym z głównych powodów jest to, że zapewni to zadowolenie klientów, ponieważ wiedzą, czego mogą się spodziewać, kupując w Twoim sklepie.

15. Rozważ budowę sklepu przez profesjonalną agencję 

Kiedy jesteś gotowy, aby przenieść swój biznes na wyższy poziom, nadszedł czas, aby rozważyć współpracę z profesjonalną agencją w celu zbudowania profesjonalnego sklepu internetowego. Współpraca z agencją ma wiele zalet, w tym posiadanie zespołu ekspertów, którzy mogą pomóc w każdym aspekcie projektowania i budowy sklepu.

Korzyści ze współpracy z profesjonalną agencją

Współpracując z profesjonalną agencją, będziesz mieć zespół ekspertów, którzy pomogą Ci w każdym aspekcie projektowania i budowy Twojego sklepu. Oto tylko kilka korzyści, z których będziesz korzystać:

A) Oszczędzaj czas i pieniądze

Współpraca z agencją pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Agencja będzie miała już sieć sprawdzonych dostawców i kontrahentów, więc nie będziesz musiał tracić czasu na ich samodzielne poszukiwanie. A ponieważ mają doświadczenie w budowie sklepów, pomogą Ci uniknąć kosztownych błędów.

B) Uzyskaj profesjonalną poradę

Pracując z agencją, będziesz mieć dostęp do jej wiedzy i doświadczenia, które to na pewno pomogą ci niejednokrotnie w podejmowaniu słusznych decyzji marketingowych.  

C) Zagwarantuj klientom funkcjonalny sklep internetowy z gwarancją działania.

Pamiętaj, że budowa sklepu internetowego na własną rękę lub zlecenie tego osobom z małym doświadczeniem programistycznym wiąże się z olbrzymim ryzykiem popełnienia małej pomyłki, która skutkować będzie wielką awarią. 

Budowa własnego profesjonalnego sklepu internetowego, wymaga na prawdę wiele wiedzy, doświadczenia i zasobów.

Pamiętaj, że nasza agencja marketingowa brand-vision.pl może pomóc ci na każdym z tych kroków z osobna lub od podstaw przygotować dla Ciebie profesjonalny sklep internetowy od podstaw.

LINK DO OFERTY BUDOWY STRON INTERNETOWYCH  

5/5 - (1 vote)

Udostępnij

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Sprawdź również

Get The Latest Updates

Subscribe To Our Weekly Newsletter

No spam, notifications only about new products, updates.
Zobacz też

Powiązane posty

Jak ważny jest marketing?

Rola marketingu i wpływ na rozwój firmy. Jak wszędzie również w biznesie, kształtują się różne poglądy i opinie. Jedne firmy podchodzą do zagadnień marketingu bardzo

Harmonia kolorów

Jak kolory wpływają na odbiorcę? Kolor z powodzeniem podkreśla znaczenie przekazu, przyciąga uwagę, wskazuje drogę, ale nie zapominajmy, że barwy wywołują określone emocje. Interpretacja barw