Rola marketingu i wpływ na rozwój firmy.
Jak wszędzie również w biznesie, kształtują się różne poglądy i opinie. Jedne firmy podchodzą do zagadnień marketingu bardzo poważnie. W innych nie zwraca się na nie dużej uwagi, być może ze względu na brak wiedzy i doświadczenia w tej dziedzinie. Dlaczego te pierwsze mają większą szansę, by odnieść przewagę nad konkurencją? Sprawnie funkcjonujące pojęcie marketingu wewnątrz organizacji może doprowadzić waszą firmę do sukcesu rynkowego. Chodzi przede wszystkim o to, by marketingowi nadać wysoką rangę w działalności firmy. Wtedy zyska się wiele. Ktoś, kto odniósł sukces, wie dobrze, dlaczego marketing jest ważny, bo odniósł go dzięki niemu. Poważne potraktowanie tego zagadnienia zapewnia bezcenne korzyści.
Co to właściwie jest marketing?
– Prowadzenie badań i analizy otoczenia
– Wsparcie sprzedaży
– Reklama
– Promocja produktów
– Kreowanie potrzeb
– Dbałość o markę przedsiębiorstwa
– Budowanie odpowiedniego wizerunku przedsiębiorstwa
– Dążenie do usatysfakcjonowania partnera wymiany
Czy każdy może zajmować się Marketingiem?
Oczywiście, tak jak każdy może zajmować się gotowaniem, ale ilu z nas może zostać wybitnym kucharzem? Spec. ds Marketingu, zwany także opiekunem marki, jest osobą odpowiedzialną za całokształt działań promocyjnych, reklamowych oraz sprzedażowych. Mających tworzyć wizerunek marki na danym rynku czy rynkach do obowiązków sp.ds. Marketingu należy, koordynowanie i czynne uczestnictwo w poszczególnych etapach wprowadzania produktu, usługi na rynek. Opracowywanie strategii reklamowej oraz promocyjnej, badanie rynku pod kątem upodobań grupy docelowej, do której skierowany ma być dany produkt, ale również bieżący nadzór nad wskaźnikami finansowymi wraz z ich wnikliwą analizą oraz kontroling. Obowiązki opiekuna marki mają dość interdyscyplinarny charakter. Praca na tym stanowisku wiąże się również z koniecznością współpracowania z wszystkimi jednostkami zaangażowanymi w funkcjonowanie danej marki. Ze względu na ściśle kierowniczy charakter stanowiska, obowiązki tej osoby, łączą w sobie elementy pracy specjalistów z wielu dziedzin tj. np. PR, reklamy, promocji, marketingu, informatyki, administracji, sprzedaży, prawa i księgowości.