Jak wa偶ny jest marketing?

Rola marketingu i wp艂yw na rozw贸j firmy.

Jak wsz臋dzie r贸wnie偶 w biznesie, kszta艂tuj膮 si臋 r贸偶ne pogl膮dy i opinie. Jedne firmy podchodz膮 do zagadnie艅 marketingu bardzo powa偶nie. W innych nie zwraca si臋 na nie du偶ej uwagi, by膰 mo偶e ze wzgl臋du na brak wiedzy i do艣wiadczenia w tej dziedzinie. Dlaczego te pierwsze maj膮 wi臋ksz膮 szans臋, by odnie艣膰 przewag臋 nad konkurencj膮? Sprawnie funkcjonuj膮ce poj臋cie marketingu wewn膮trz organizacji mo偶e doprowadzi膰 wasz膮 firm臋 do sukcesu rynkowego. Chodzi przede wszystkim o to, by marketingowi nada膰 wysok膮 rang臋 w dzia艂alno艣ci firmy. Wtedy zyska si臋 wiele. Kto艣, kto odni贸s艂 sukces, wie dobrze, dlaczego marketing jest wa偶ny, bo odni贸s艂 go dzi臋ki niemu. Powa偶ne potraktowanie tego zagadnienia zapewnia bezcenne korzy艣ci.

Co to w艂a艣ciwie jest marketing?

Definicji marketingu jest bardzo wiele. Dobrze rozumiany marketing to nie zestaw trik贸w i dzia艂a艅 dora藕nych, lecz przemy艣lana strategia i wynikaj膮ca z niej taktyka dzia艂ania, dostosowane do docelowych odbiorc贸w, oparte na do艣wiadczeniu, wiedzy i badaniach, osadzone mocno w realiach rynkowych. Uog贸lniaj膮c Marketing jest wszystkim, co widzimy, s艂yszymy i czujemy maj膮c kontakt z dan膮 organizacj膮. Natomiast Marketing ma wiele znacze艅, do kt贸rych zaliczamy np.:

– Prowadzenie bada艅 i analizy otoczenia
– Wsparcie sprzeda偶y
– Reklama
– Promocja produkt贸w
– Kreowanie potrzeb
– Dba艂o艣膰 o mark臋 przedsi臋biorstwa
– Budowanie odpowiedniego wizerunku przedsi臋biorstwa
– D膮偶enie do usatysfakcjonowania partnera wymiany

Czy ka偶dy mo偶e zajmowa膰 si臋 Marketingiem?

Oczywi艣cie, tak jak ka偶dy mo偶e zajmowa膰 si臋 gotowaniem, ale ilu z nas mo偶e zosta膰 wybitnym kucharzem? Spec. ds Marketingu, zwany tak偶e opiekunem marki, jest osob膮 odpowiedzialn膮 za ca艂okszta艂t dzia艂a艅 promocyjnych, reklamowych oraz sprzeda偶owych. Maj膮cych tworzy膰 wizerunek marki na danym rynku czy rynkach do obowi膮zk贸w sp.ds. Marketingu nale偶y, koordynowanie i czynne uczestnictwo w poszczeg贸lnych etapach wprowadzania produktu, us艂ugi na rynek. Opracowywanie strategii reklamowej oraz promocyjnej, badanie rynku pod k膮tem upodoba艅 grupy docelowej, do kt贸rej skierowany ma by膰 dany produkt, ale r贸wnie偶 bie偶膮cy nadz贸r nad wska藕nikami finansowymi wraz z ich wnikliw膮 analiz膮 oraz kontroling. Obowi膮zki opiekuna marki maj膮 do艣膰 interdyscyplinarny charakter. Praca na tym stanowisku wi膮偶e si臋 r贸wnie偶 z konieczno艣ci膮 wsp贸艂pracowania z wszystkimi jednostkami zaanga偶owanymi w funkcjonowanie danej marki. Ze wzgl臋du na 艣ci艣le kierowniczy charakter stanowiska, obowi膮zki tej osoby, 艂膮cz膮 w sobie elementy pracy specjalist贸w z wielu dziedzin tj. np. PR, reklamy, promocji, marketingu, informatyki, administracji, sprzeda偶y, prawa i ksi臋gowo艣ci.

Dobry Marketing = wi臋cej klient贸w, wi臋kszy doch贸d firmy

Je偶eli podj膮艂e艣 ju偶 decyzj臋 o zatrudnieniu specjalisty ds. marketingu w swojej firmie. Gratulujemy to bardzo s艂uszna decyzja, ale uwa偶aj. Wbrew powszechnej opinii studia zwi膮zane z marketingiem, kandydat贸w na to stanowisko, nie zagwarantuj膮 ci sukcesu tej inwestycji. Liczy si臋 r贸wnie偶 wieloletnie do艣wiadczenie, umiej臋tno艣ci i dotychczasowe osi膮gni臋cia w tej dziedzinie. A niestety w parze z umiej臋tno艣ciami rosn膮 r贸wnie偶 oczekiwania finansowe. Z艂otym 艣rodkiem, b臋d膮 firmy zewn臋trzne specjalizuj膮ce si臋 w tej dziedzinie. R贸wnie偶 w ofercie agencji Brand-vision znajdziecie ofert臋 kompleksowego zarz膮dzania marketingowego organizacji.聽