Jak ważny jest marketing?

Rola marketingu i wpływ na rozwój firmy.

Jak wszędzie również w biznesie, kształtują się różne poglądy i opinie. Jedne firmy podchodzą do zagadnień marketingu bardzo poważnie. W innych nie zwraca się na nie dużej uwagi, być może ze względu na brak wiedzy i doświadczenia w tej dziedzinie. Dlaczego te pierwsze mają większą szansę, by odnieść przewagę nad konkurencją? Sprawnie funkcjonujące pojęcie marketingu wewnątrz organizacji może doprowadzić waszą firmę do sukcesu rynkowego. Chodzi przede wszystkim o to, by marketingowi nadać wysoką rangę w działalności firmy. Wtedy zyska się wiele. Ktoś, kto odniósł sukces, wie dobrze, dlaczego marketing jest ważny, bo odniósł go dzięki niemu. Poważne potraktowanie tego zagadnienia zapewnia bezcenne korzyści.

Co to właściwie jest marketing?

Definicji marketingu jest bardzo wiele. Dobrze rozumiany marketing to nie zestaw trików i działań doraźnych, lecz przemyślana strategia i wynikająca z niej taktyka działania, dostosowane do docelowych odbiorców, oparte na doświadczeniu, wiedzy i badaniach, osadzone mocno w realiach rynkowych. Uogólniając Marketing jest wszystkim, co widzimy, słyszymy i czujemy mając kontakt z daną organizacją. Natomiast Marketing ma wiele znaczeń, do których zaliczamy np.:

– Prowadzenie badań i analizy otoczenia
– Wsparcie sprzedaży
– Reklama
– Promocja produktów
– Kreowanie potrzeb
– Dbałość o markę przedsiębiorstwa
– Budowanie odpowiedniego wizerunku przedsiębiorstwa
– Dążenie do usatysfakcjonowania partnera wymiany

Czy każdy może zajmować się Marketingiem?

Oczywiście, tak jak każdy może zajmować się gotowaniem, ale ilu z nas może zostać wybitnym kucharzem? Spec. ds Marketingu, zwany także opiekunem marki, jest osobą odpowiedzialną za całokształt działań promocyjnych, reklamowych oraz sprzedażowych. Mających tworzyć wizerunek marki na danym rynku czy rynkach do obowiązków sp.ds. Marketingu należy, koordynowanie i czynne uczestnictwo w poszczególnych etapach wprowadzania produktu, usługi na rynek. Opracowywanie strategii reklamowej oraz promocyjnej, badanie rynku pod kątem upodobań grupy docelowej, do której skierowany ma być dany produkt, ale również bieżący nadzór nad wskaźnikami finansowymi wraz z ich wnikliwą analizą oraz kontroling. Obowiązki opiekuna marki mają dość interdyscyplinarny charakter. Praca na tym stanowisku wiąże się również z koniecznością współpracowania z wszystkimi jednostkami zaangażowanymi w funkcjonowanie danej marki. Ze względu na ściśle kierowniczy charakter stanowiska, obowiązki tej osoby, łączą w sobie elementy pracy specjalistów z wielu dziedzin tj. np. PR, reklamy, promocji, marketingu, informatyki, administracji, sprzedaży, prawa i księgowości.

Dobry Marketing = więcej klientów, większy dochód firmy

Jeżeli podjąłeś już decyzję o zatrudnieniu specjalisty ds. marketingu w swojej firmie. Gratulujemy to bardzo słuszna decyzja, ale uważaj. Wbrew powszechnej opinii studia związane z marketingiem, kandydatów na to stanowisko, nie zagwarantują ci sukcesu tej inwestycji. Liczy się również wieloletnie doświadczenie, umiejętności i dotychczasowe osiągnięcia w tej dziedzinie. A niestety w parze z umiejętnościami rosną również oczekiwania finansowe. Złotym środkiem, będą firmy zewnętrzne specjalizujące się w tej dziedzinie. Również w ofercie agencji Brand-vision znajdziecie ofertę kompleksowego zarządzania marketingowego organizacji. 

Dodaj komentarz

Zamknij